Speciell

Fira det nya året i Göteborg med Junior-VM ishockey!

Vi firade det nya året i Göteborg med ishockey! Stämningen var elektrisk när vi anlände till Scandinavium och ljudet från publiken var öronbedövande. Omgivna av ett hav av svenska flaggor och med spänningen i luften påtaglig, kunde vi känna hur hela arenan vibrerade av förväntan inför junior-VM i ishockey 2024 i Göteborg.

De sista dagarna av 2023 var verkligen speciella och spännande för oss i Göteborg. Utan någon aning om hur mycket vi skulle njuta av evenemanget och matcherna, var vi fyllda av förväntan och glädje.

Sveriges match i Junior-VM ishockey

Goal från Sverige

Att fira det nya året i Göteborg med Junior-VM ishockey är en annorlunda upplevelse! När vi klev in i arenan möttes vi direkt av den elektriska atmosfären. Entusiasm och förväntan fyllde publiken, och runt omkring oss hörde vi hejarop och sång. Det var som om hela arenan sjöng i kör för att stötta sina lag.

Att ha möjlighet att köpa biljetter till matchen var verkligen en glädje. Dessutom, att vara där live och se spelet utvecklas framför våra ögon gav oss en helt annan upplevelse än att titta på det på TV. Vi kunde verkligen uppskatta spelarnas snabbhet, precision och taktik när de kämpade för att nå sina mål.

När matchen väl började var det tydligt att Sverige var det starkare laget. De spelade skickligt och med imponerande passion och intensitet. Det var som om de dansade på isen och utförde otroliga trick som fick oss att häpna.

Under matchens gång växte spänningen och förväntan. Varje mål som gjordes fick oss att hoppa upp och ner av glädje. Vi hejade på Sverige när de vann matchen med 6-0, och stämningen var verkligen otrolig. Att få uppleva det på nära håll var en oförglömlig upplevelse.

Finalen den 5:e januari

Nu ser vi fram emot finalen i turneringen som är planerad till den 5 januari. Vi är säkra på att det kommer att bli en fantastisk upplevelse och vi ser verkligen fram emot att vara en del av den. Att fira det nya året i Göteborg med Junior-VM ishockey… det är verkligen ett nytt år som vi aldrig kommer att glömma.